Studijske posete u Italiji

WB SEA PROJEKAT – STUDIJSKE POSETE U ITALIJI
Tokom druge nedelje septembra, Mladi ambasadori su otišli u Monzu (Italija) na projekat WB SEA da otkriju ekosistem italijanske socijalne ekonomije.
Zahvaljujući našim članovima COSV i Gruppo Cooperativo CGM imali smo interesantnu nedelju u kojoj smo saznali više o dugoj tradiciji, razvoju i budućim perspektivama italijanske socijalne ekonomije. Imali smo priliku da upoznamo stručnjake i lokalne praktičare kako bismo bolje razumeli mogućnosti za inovacije kroz Evropski akcioni plan za socijalnu ekonomiju (SEAP) i kroz co-design između javne uprave i društvenih preduzeća. Upoznali smo se sa inspirativnom omladinskom politikom u regionu Lombardije i kako najbolje podržati poslovni razvoj kroz centralna razmišljanja o prostoru, vremenu i vezama.
Naši članovi iz ARNO, Partners Albania for Change and Development, Diesis Network, LENS, CDP “Globus” i ADP– Zid takođe su pozvani da podele najbolje prakse i stvore veze sa lokalnim društvenim preduzećima, od kojih su neki decenijama aktivni na polju mladih.
BOLD

BOLD događaj je radionica za razvoj liderstva koja integriše osnove emocionalne inteligencije, preduzetništva i razvoja zajednice, osmišljena da aktivira generaciju lidera u nastajanju širom Srbije.
Prihvaćeni učesnici su učestvovali u četvorodnevnom treningu u Beogradu. Kroz interaktivne radionice koje su vodili iskusni fasilitatori, učesnici su radili na razvoju svojih ideja kroz građansko angažovanje ili poslovni poduhvat i predstavljali ideje jedni drugima. Na osnovu njihovog glasanja izabrano je 5 najboljih ideja i sastavljeno je 5 timova od svih učesnika.
Petog dana, 5 timova je učestvovalo na pokretanju inicijative BOLD u organizaciji Ambasade SAD u Srbiji, gde su se takmičili za nagrade sa ukupnim budžetom od 15000 USD. Nakon takmičenja, timovi će dobiti mentorsku podršku Mladih ambasadora kako bi se dalje razvijali i implementirali svoje ideje.
Projekat pod nazivom „VRH“ osvojio je 1. mesto sa 29% glasova i dobio nagradu od 5000 USD. Ideja je bila stvaranje platforme za promociju prirodnih lepota u Nišu i Južnoj Srbiji. Na platformi će biti predstavljena sva poznata, ali i neka još neotkrivena mesta u planinama i klisurama koje okružuju Niš, a svi ljubitelji prirode moći će da vide koji su predlozi za posetu, poteškoće predloženih ruta i predstojeće manifestacije koje se organizuju od strane udruženja planinara.
BOLD događaj organizuju Prismatic (SAD) i Mladi ambasadori (Srbija) uz podršku Ambasade SAD u Srbiji.
KreNI7

KreNI je prvi i najuticajniji festival kreativnosti u jugoistočnoj Srbiji, koji okuplja inovativne kreativce i stručnjake iz celog sveta sa idejom da stvore prostor za kreativne mlade ljude da razviju društvo u kojem žele da žive.
Konferenciju KRENI7 otvorili su H.E. Annika Ben David, ambasadorka Švedske u Srbiji, H.E. Virginia Pina, ambasadorka Portugalije u Srbiji, H.E. Yahel Vilan, ambasador Izraela u Srbiji, g. Dejan Vladić, ministar – savetnik u Ambasadi Republike Slovenije, g. Adrian Faix, ataše za kulturu Ambasade Austrije, g. Roberto Cincotta, direktor Italijanskog instituta u Srbiji, gospođa Monika Damnjanović, direktorka Francuskog instituta u Nišu i Snežana Andrić, predsednica Mladih ambasadora.
Učesnici #KreNI7 su radili sa više od 30 stručnjaka iz Italije, Švedske, Austrije, Francuske, Portugala, Izraela, Slovenije i Srbije, sticali nova znanja i iskustva, delili svoje ideje sa iskusnim mentorima i razvijali rešenja za kreativan razvoj turističkog sektora u našem gradu. Radionice su održane tokom 2 dana konferencije na teme „Pametna transformacija grada“ i „Brendiranje i komunikacija“. Trećeg dana su radili sa mentorima na razvijanju svojih ideja, a poslednjeg dana konferencije timovi su predstavili ideje žiriju i izabrali smo pobedničku ideju konferencije.
U programima KreNI talks imali smo master klas na temu „Pametni turizam“ i saznali koje su najbolje prakse u razvoju pametnog turizma u Italiji, Švedskoj, Austriji, Portugaliji i Francuskoj. Naši govornici su bili: Paolo Verri, direktor fondacije Matera-Basilicata 2019, Italija, Maria Mansson, viši predavač na Katedri za stratešku komunikaciju na Univerzitetu Lund, Švedska, Itshe Petz i Io Tondolo, izvršni direktori kompanije SelfSightSeeing, Austrija, Roberto Antunes , izvršni direktor NEST – turističkog inovacionog centra, Portugalija i Thomas Silvie, osnivač „Back of the house“, Francuska.
- novembra održana je panel diskusija „Pametni grad“ na kojoj smo razgovarali o pametnim, inovativnim gradskim rešenjima za održivi svet i šta možemo da naučimo od Švedske, Slovenije i Austrije. Naši učesnici su bili: Urska Strac Peceny, izvršna direktorka i vođa Odseka za turizam 4.0, Slovenija, Ljubica Kneževič Cvelbar, redovna profesorka na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Ljubljani, Ann Louise Larson, vođa projekta Pametan grad, Švedska i Milan Ranđelović, direktor Naučno-tehnološkog parka Niš.
Imali smo zanimljivu prezentaciju „Otvorene inovacije u putovanjima“ 28. novembra, a naš govornik je bio Itai Green, osnivač i izvršni direktor Innovate-a, Izrael.
Panel diskusija „Budućnost turizma“ održana je 29. novembra. Kakva je budućnost turizma i gde vidimo turistički sektor za par godina bila je zanimljiva diskusija u kojoj su učestvovale Milica Rašković, šef razvoja programa Novog Sada 2022, Srbija, Annalisa Contini, stručnjak za socijalnu ekonomiju COSV i CO -Profit Benefit company, Italija, Igor Kovačević, direktor paviljona, Paviljon Republike Srbije na EKSPO 2020 Dubai, UAE, i docent na Ekonomskom fakultetu, Beograd. Moderator panela bio je Nenad Rokvić, predsednik Udruženja turističkih vodiča Niš, Srbija.
KreNI7 timovi su razvili ideje koje će doprineti razvoju turističkog potencijala u Nišu na pametniji i inovativniji način. Pobednička ideja #KreNI7 je „Inside the box“ koja predstavlja dostupne pametne ormariće u gradu za turiste. Oni bi imali wi-fi, punjače za telefone, prikaze mapa i druge turističke informacije.
Na KreNI7 smo želeli da pokažemo moć koju inovativnost i kreativnost imaju u unapređenju turističkog potencijala, a zemlja domaćin je bila Italija, u čijoj privredi turizam i kultura imaju najvažniju ulogu. Italijanski kutak, sastavljen od interaktivnih postavki i VR izložbe, bio je otvoren za sve zainteresovane za upoznavanje sa razvojem koncepta pametnog turizma u Italiji i najboljim praksama.
Ovo je bio još jedan korak u podsticanju većeg korišćenja kreativnih industrija u razvoju društva, a u narednom periodu ćemo zajedno sa partnerima raditi na daljem razvoju i implementaciji KreNI8 ideja.
KreNI8 – konferencija kreativnih industrija Niš | 25 – 28. novembar 2022.

KreNI je prvi i najuticajniji festival kreativnosti u jugoistočnoj Srbiji, koji okuplja inovativne kreativce i stručnjake iz celog sveta sa idejom da stvore prostor za kreativne mlade ljude da razviju društvo u kojem žele da žive. U poslednjih osam godina, tokom konferencije, razvijeno je 40 ideja mladih ljudi, koje doprinose unapređenju grada Niša uz korišćenje alata kreativnih industrija i digitalnih tehnologija.
KreNI8 konferenciju otvorili su H.E. Yahel Vilan, ambasador Izraela u Srbiji, gospodin Roberto Cincotta, direktor Italijanskog instituta u Srbiji, gospođa Monika Damnjanović, direktorka Francuskog instituta u Nišu i Snežana Andrić, predsednica Mladih ambasadora.
Učesnici #KreNI8 su radili sa skoro 30 stručnjaka iz Italije, Švedske, Austrije, Francuske, Izraela, Slovenije i Srbije, sticali nova znanja i iskustva, delili svoje ideje sa iskusnim mentorima i razvijali rešenja za kreativni razvoj našeg grada. Radionice su održane tokom 2 dana konferencije na teme „Kultura usporavanja vs Metaverzum. Trećeg dana su radili sa mentorima na razvijanju svojih ideja, a poslednjeg dana konferencije timovi su predstavili ideje žiriju i izabrali smo pobedničku ideju konferencije.
U programima KreNI talks imali smo master klas na temu „Kultura usporavanja vs Metaverzum“ i saznali smo o najboljim praksama iz Italije, Švedske, Austrije, Izraela, Francuske i Slovenije. Naši govornici su bili: Gil Elnekave, predavač na Shenkar školi za inženjerstvo i dizajn (Izrael), Vanessa Trapani, osnivač Sloworking-a (Italija), Maximilian Prag, 3D dizajn u Sound:frame-u (Austrija), Vincent Liegey, interdisciplinarni istraživač na Degrovth-u ( Francuska), Ilkin Mehrabov, viši predavač na Univerzitetu Lund (Švedska) i Martin Petrič, suosnivač i umetnički direktor na Charifi.art web3 (Slovenija).
Na panel diskusiji 26. novembra „Kultura usporavanja susreće Metaverzum – slovenačko iskustvo“ naši učesnici su bili Tadej Slapnik, generalni direktor HashNET-a i Oliver Tic , planinar iz Slovenije. Panel diskusija „Kultura usporavanja susreće Metaverzum – srpsko iskustvo“ održana je 28. novembra. Koliki je potencijal razvoja kreativnih industrija i sa kojim izazovima se suočavaju kreativni radnici u Srbiji bila je zanimljiva diskusija u kojoj su učestvovali Martin Cuff, savetnik premijera za kreativne industrije i turizam, strateg organizacije Serbia Create i Dimitrije Tadić, šef Creative Europe Desk-a u Srbiji.
KreNI8 timovi su razvili ideje koje će doprineti harmonizaciji sveta Kulture usporavanja i Metaverzuma. Pobednička ideja #KreNI8 je „StepNI“, aplikacija koja meri korake koje osoba čini tokom dana i koja daje određene izazove. Na osnovu zadatih izazova, korisnici ostvaruju popust prilikom kupovine u nekoj od partnerskih prodavnica, posebno u prodavnicama sportske opreme i knjižarama.
Ovo je bio još jedan korak u podsticanju većeg korišćenja kreativnih industrija u razvoju društva, a u narednom periodu ćemo zajedno sa partnerima raditi na daljem razvoju i implementaciji KreNI8 ideja.
BC4ESE: Objavljena Analiza eko-društvenog poduzetništva: potrebe, prepreke i dobre prakse
Projekat “Izgradnja kapaciteta za inovacije u obrazovanju za eko-društveno poduzetništvo”, u kome Mladi ambasadori učestvuju kao partneri, ima za cilj da izgradi kapacitete za promicanje eko-društvenog poduzetništva (EDP) i razvoj alata i metodologija neformalnog obrazovanja. To će potaknuti mlade ljude da se uključe u EDP kroz razvoj svojih mekih, poduzetničkih i digitalnih vještina, čime će se omogućiti promjene u ponašanju za individualne preferencije, kulturne vrijednosti i svijest o održivom razvoju i stilovima života.
Analiza eko-društvenog poduzetništva: potrebe, prepreke i dobre prakse je dokument koji ima za cilj da sagleda eko-socijalnu ekonomiju u evropskim zemljama i partnerskim zemljama Zapadnog Balkana. Za svaku zemlju, dokument se fokusira na:
a.) Istraživanje i analizu postojećeg stanja eko-socijalnog preduzetništva u partnerskim zemljama;
b.) Istraživanje prepreka za razvoj eko-socijalnih projekata i aktivnosti kroz socijalno/društveno preduzetništvo;
c.) Primere dobre prakse postojećih eko-socijalnih preduzetnika u partnerskim zemljama, EU i svetu;
E-knjigu “Analiza eko-socijalnog preduzetništva: potrebe, prepreke i dobre prakse” sa pratećim video sadržajima možete pronaći na linku: https://ecosocent.eu/sr/analiza-eko-socijalnog-preduzetnistva-potrebe-prepreke-i-dobre-prakse/
Otvorena je prijava za polaznike KreNI8!
Da li je tvoja ideja sledeća inovacija? Zanima te u kom pravcu se razvija budućnost sveta?
Tražimo kreativne, inovativne mlade ljude koji studiraju ili imaju neko iskustvo u ICT-u, dizajnu, marketingu, arhitekturi, menadžmentu. Prijavite se pojedinačno ili okupite svoj kreativni tim i pridružite nam se na KreNI!#KreNI8 se približava i otvaramo poziv za entuzijastične i hrabre mlade ljude koji žele da inovativnim i kreativnim rešenjima oboje grad Niš.
Konferencija će se održati od 25. do 28. novembra u hotelu Ambasador u Nišu.Tema KreNI8 je “Slow culture vs Metaverse” i probaćemo da dekodiramo ova dva suprostavljena sveta i pomirimo ih kroz kreativne ideje mladih ljudi. Da li je moguće raditi u metaverse svetu bolje umesto brže, brinuti o kvalitetu umesto kvantiteta? I da li je moguće koristiti dostignuća virtuelnog sveta za razvoj slow culture pokreta?
#KreNI8 učesnici će raditi sa međunarodnim stručnjacima, sticati nova znanja i iskustva, deliti svoje ideje sa iskusnim mentorima i razvijati rešenja za kreativni razvoj zajednice u kojoj žive.
#KreNI8 govornici dolaze iz Italije, Švedske, Austrije, Francuske, Portugalije, Izraela, Slovenije, Srbije i raduju se saradnji sa vama. Potrebno je samo da izaberete u kojoj od ove dve oblasti želite sa njima da radite:
– Slow culture
– Metaverse
Izaberite svoju temu i popunite prijavu najkasnije do 20. novembra!
Prijavni formulari:
– Za pojedince https://forms.gle/uq48rtzzuHpXPSje8
– Za timove https://forms.gle/AdHhjfUFGdLE9gZ49
Ne propustite priliku da budete deo kreativne budućnosti Niša!