Preduzetnički omladinski klub
Projektom “Preduzetnički omladinski klub” želimo da osnažimo mlade ljude u Nišu za pokretanje sopstvenog biznisa. U okviru Udruženja “Mladi ambasadori” kreće sa radom prva generacija ambasadora preduzteništva, čije će glavno zaduženje biti informisanje svojih vršnjaka u srednjim školama i fakultetima o mogućnostima za samozaposlenjem, kao i edukacijama u ovoj oblasti.
Tromesečnim projektom predviđeno je da svake nedelje bude održana edukacija za ambasadore preduzetništva od strane postojećih mladih preduzetnika koji će svoje znanje i iskustvo prenositi mladima zanteresovanim za pokretanje sopstvenog biznisa. Osim njih edukacije će držati i uspešni privrednici Grada Niša, članovi Regionalne privredne komore i Privredno-ekonomskog saveta Grada.
Preduzetništvo, naročito za populaciju mladih, i pored ekonomske krize predstavlja možda i jedinu perspektivu, posebno za one koji bi uz adekvatnu edukaciju bili u stanju da prepoznaju i razviju svoje preduzetničke sposobnosti. Povećanjem broja mladih koji su osnaženi za pokretanje biznisa stvara se preduslov za otvaranje novih radnih mesta a samim tim i za smanjenje broja nezaposlenih u lokalnoj zajednici.
Projekat “Preduzenički omladinski klub” sprovodi Udruženje “Mladi ambasadori” u finansijsku pomoć Grada Niša.
BizNIŠom do boljih pozicija mladih preduzetnika
Proteklih petka i subote, održana je konferencije BIZNIŠ, koja je realizovana kao deo projekta „Podrži inicijativu, prepoznaj šansu“, udruženja „Mladi ambasadori“. Događaj je protekao u pozitivnoj atmosferi i želji za osnaživanjem mladih preduzetika u gradu, a rezultat jeste potpisivanje inicijativa koje bi trebalo snažno da podstaknu mlade da se bave preduzetništvom u Nišu.
Ideja projekta koji se sprovodi u okviru Programa „Pokreni se za budućnost“ se sastoji iz „dve inicijative usmerene ka gradskoj upravi. Jednom inicijativom se nastoji formiranje posebne linije u budžetu Grada Niša koja će služiti isključivo za finansiranje mladih preduzetnika. Druga inicijativa odnosi se na članstvo predstavnika mladih u radu Privredno-ekonomskog saveta, koji čine istakuti profesori i privrednici“. Predstavnica mladih ambasadora kulture i deo organizacionog tima projekta, Snežana Andrić kaže da je potreban model podrške za mlade preduzetnike.
„Smatramo da ne postoji održiv mehanizam koji bi podstakao mlade ljude da se uključe u rad lokalne samouprave i za razvoj preduzetništva mladih u ovom gradu. Ovom konferencijom smo želeli da okupimo na jednom mestu predstavnike biznis i nevladinog sektora i predstavnike gradske uprave kako bismo zajedno našli najbolji model da osnažimo mlade ljude u ovom gradu“ kaže Snežana.
Gradski većnici za privredu i omladinu, Mihajlo Zdravković i Milan Pešić, su istakli da je Bizniš konferencija dobar način da do vlasti dopre ono što mladi ljudi imaju da ponude.
„Kroz kategoriju pokretanja sopstvenih biznisa nismo imali prilike da omogućimo mladim ljudima da institucionalno učestvuju u tome. Ovakva konferencija je prilika da čujemo šta to oni imaju da poruče gradskoj upravi, a nakon toga sumiraćemo rezultate i videti šta je to što možemo da učinimo“, kaže Zdravković.
Inicijative mladih ambasadora potpisali su svi učesnici konferencije: gradski većnik za privredu Mihajlo Zdravković, gradski većnik za omladinu i sport Milan Pešić, dekan Ekonomskog fakulteta Zoran Aranđelović, predsednica Centra za razvoj liderstva Ljubica Maksimović, predsednik Krovne organizacije mladih Marjan Cvetković, Vladimir Dodić iz Privredno-ekonomskog saveta, Maja Đorđević iz Regionalne privredne komore, Milivoje Jovanović iz ENECA-e, kao i predstavnici biznis sektora poput Jelene Preradović ispred kompanije Filip Moris, Gorana Mladenovića u ime NiCAT klastera, kao i Branka Krsmanovića ispred Kupina filma.
Već prvog dana konferencije, diskusija podstaknuta petnaestominutnim govorima učesnika je urodila plodom i postavila obećavajuće temelje za razvoj mladih preduzetnika grada Niša, a pre svega ideju da je moguće i lokalne zajednice osnažiti dovoljno da mladi češće požele da ostanu, nego da odu.
Takođe, na samoj konferenciji je usvojen i značajan protokol o saradnji, koji su potpisali predsednik udruženja „Mladi ambasadori“ Branko Krsmanović i predsednik organizacije „Dostignuća mladih u Srbiji“ Darko Radičanin i time najavili nove mogućnosti kao rezultat uspostavljanja međusobne saradnje.
Više o samom projektu “Podrži inicijativu, prepoznaj šansu” potražite na www.biznish.rs
Ambasadori kulture demonstrirali gerila marketing
Tekst: Jovana Adamović
Fotografije: Aleksandar Stamenković i Olja Ignjatović
Na tribini Savladaj tremu, povedi marketing gerilu ambasadori kulture su na pravi način reprezentovali kulturu, primerom gerila marketinga i iznenadnim upadom hora, orkestra i folklora Studentskog kulturnog centra.
O javnom nastupu, tremi i o tome šta je gerila marketing u skoro punom amfiteatru na Pravnom fakultetu u Nišu govorili su glavni i odgovorni urednik TV Zona plus, Slađana Ostojić i diplomirani pravnik, predsednik udruženja “Mladi ambasadori” i osnivač Kupina brenda, Branko Krsmanović.
Dugogodišnja novinarka Slađana Ostojić govorila je o javnom nastupu i tremi koja je njen neminovni pratilac. Fenomen javnog nastupa imamo prilike da vidimo svakodnevno, dok gledamo televiziju, to je i ovo što ja sada radim, ali i svaki govor koji svakodnevno i sami koristimo, kada se obraćamo nekome kome nešto želimo da predstavimo, kada držimo govor na svadbi na primer, dakle svaki govor kojim nešto želimo da predstavimo ili objasnimo može se smatrati javnim nastupom. Svaki javni nastup podrazumeva i dozu treme koja se javlja kod svih ljudi koji javno govore, najčešće pred sam nastup ali i u toku govora, objasnila je Slađana.
Slađana je ukazala i na neke stvari koje bi svako ko javno nastupa trebalo da praktikuje, kako bi se trema suzbila a sam govor bio bolji i kvalitetniji. Osnovna stvar koju bi svakako trebalo uraditi je dobra priprema, ne razmišljajte negativno o stvarima koje bi se mogle desiti, imajte čašu vode pored sebe, razmišljajte samo o onome što želite da kažete i kako ćete najbolje to da uradite.
Branko Krsmanović je govorio o gerila marketingu koji omogućava da se sa ograničenim sredstvima najefikasnije predstavi neki projekat i aktivnosti. On je sa prisutnima podelio iskustva koja poseduje iz ove oblasti i objasnio da gerila marketing više koristi mozak nego budžet, velike ideje za male novčanike. Treba identifkovati ciljnu grupu, a zatim na tu stranu baciti akcenat. Neke od njegovih glavnih osobenosti su da je neočekivani, alternativni, deluje u trenutku a ostavlja fenomenalan utisak, deluje iz zasede, uglavnom je ambijenatalni, bavi se pretpostavkama, on je i ekperimentalan, virusni – ostavlja neki pozitivan utisak na vas.
Primer jednog gerila marketinga prisutni su imali prilike i da vide na samom predavanju kada je u jednom trenutku Akademski hor SKC-a ustao iz publike i krenuo da peva, a zatim se na vratima pojavilo nekoliko momaka i devojaka iz kulturno-umetničkog društva koje je igralo uz muzičku pratnju. Na ovaj način je uspešno izveden jedan gerila marketing i svi prisutni su bili oduševljeni.
Nakon završene tribine Branko je izjavio da je tim od njih desetoro radio na tome da na najbolji način prezentuju ono što mladi Ambasadori rade i da je njihov cilj bio da ostvare najveći efekat, i da je zadovoljan jer misli da je sve ispalo kako treba.
U javnosti se mnogo govori o tome da mlade ništa ne zanima, ali kada sam ovde videla oko 500 mladih ljudi koji nisu morali danas da budu ovde, videla se i njihova zainteresovanost i interakcija, bila sam oduševljena. Mislim da je ovo samo početak i da ćemo otganizovati još dosta ovakvih tribina u kojima će učestvovati mladi ljudi koji su gladni informacija i želje da se sazna više, izjavila je Slađana nakon tek završene tribine. Ona takođe misli da je organizacija Mladih ambasadora kulture fantastična ideja jer se promovišu kultruna dešavanja kojih itekako ima u Nišu, a koja do sada nisu bila dovoljno posećena.
Podrži inicijativu, prepoznaj šansu
Projekat „Podrži inicijativu, prepoznaj šansu“ sastoji se iz dve inicijative usmerene ka gradskoj upravi.
Jednom inicijativom nastojimo da se formira posebna linija u budžetu Grada Niša koja će služiti isključivo za finansiranje mladih preduzetnika.
Druga inicijativa odnosi se na članstvo dvoje predstavnika mladih u radu Privredno-ekonomskog saveta, koji čine istakuti profesori i privrednici.
U Nišu je nezaposlenost jedan od najvećih problema zajednice, a najviše su pogođeni mladi. O težini situacije govori podatak da je na evidenciji Nacionalne službe za zapošljavanje svaka druga osoba mlada.
U razgovoru i saradnji sa mladima shvatili smo da postoji njihovo interesovanje za samozapošnjavanjem, ali da nemaju adekvatne informacije, niti uslove da se odluče na taj korak. Kako bismo podstakli mlade da se bave preduzetništvom, moramo im stvoriti pristupačnije uslove, i upravo je tome naša misija i okrenuta.
Da bi nakon usvajanja ovih inicijativa bilo obezbeđeno njihovo regularno sprovođenje, radićemo na dogovaranju modela po kome će se formirati nezavisno telo koje će dodeljivati sredstva iz budžeta. U saradnji sa svim omladinskim organizacijam u gradu dogovorili smo model za izbor predstavnika mladih u Privredno-ekonomskom savetu, uz konsultacije i saradnju sa relevantnim predstavnicima Grada i privrednog sektora.
Ovim inicijativama želimo da ojačamo poziciju mladih u lokalnoj zajednici, da stvorimo održivi mehanizam i da mladi budu bolje informisani i spremniji za pokretanje biznisa.
U okviru projekta 13. i 14 juna 2014. godine organizovana je Biznish konferencija koja je okupila relevantne predstavnike gradske uprave, biznis i nevladinog sektora koji su nakon svojih prezentacija potpisali obe inicijative.
Projekat „Podrži inicijativu, prepoznaj šansu“ se realizuje u okviru Programa „Pokreni se za budućnost“ u saradnji sa „Centrom za razvoj liderstva“ i uz finansijsku podršku kompanije Filip Moris.
Mladi ambasadori
Udruženje „Mladi ambasadori“ je omladinska organizacija koja je osnovana u cilju jačanja kapaciteta mladih u Nišu kroz akcije usmerene na međusektorsku saradnju kao i na lično usavršavanje svakog pojedinca sa idejom daljeg doprinosa razvoju lokalne zajednice.
Udruženje je počelo sa radom u februaru 2014. godine sa izborom prve generacije Ambasadora kulture čija su zaduženja da promovišu kulturna manifestacije u gradu kod svojih vršnjaka na nedeljnom nivou. Oni su tokom svog mandata prenosili informacije o kulturnim dešavnjima na 45000 mladih ljudi u svim osnovnim, srednjim školama i fakultetima u Nišu. Ambasadori svoje zadatke obavljaju podržani od strane svih obrazovnih i kulturnih institucija u Nišu.
Ambasadorima je omogućena konstantna edukacija iz različitih oblasti poput: javnog nastupa, organizacije događaja, poslovne komunikacije, marketinga i pisanja projekta, kao i besplatna poseta svim kulturnim ustanovama u gradu, kako bi se upoznali sa njihovim radom i na što kvalitetniji način prezentovali kulturni sadržaj i prenosili poruku svojim vršnjačkim grupama.
Prva generacija Ambasadora kulture je bila pilot projekat sa kraćim mandatom ali svaka naredna generacija ima mandat od godinu dana a nakon isteka mandata svi ambasadori postaju mentori svojim naslednicima kako bi im prenosili znanje i iskustvo.
Od oktobra 2014. Udruženje je pored Ambasadora kulture izabralo i prve generacije Ambasadora sporta i Ambasadora preduzetništva.
Ambasadori sporta promovišu sportska dešavanja i niške klubove kod svojih vršnjaka, ali i šire vrednosti ferpleja i nenasilnog ponašanja na sportskim terenima. Jedna od zaduženja im je organizovanje sportskih turnira na nivou grada.
Oni su za svoje aktivnosti dobili podršku od strane gradskog većnika za omladinu i sport, Uprave za omladinu i sport, sportskog saveza grada Niša.
Za razliku od kolega iz sporta i kulture Abasadori preduzetništva su u srednjim školama i fakultetima i njihov zadatak je da podstaknu preduzetnički duh kod mladih, informišu svoje kolege o edukacijama iz ove oblasti, kao i da organizuju konferencije i treninge kako bi se pravovremeno edukovala generacija budućih mladih preduzetnika.
Svi oni će tokom trajanja svog mandata proći neformalne edukacije, neke zajedničke a neke iz svojih oblasti, upoznati rad institucija u Nišu kako bi na pravi način prezentovali i unapredili kulturnu, sportsku i privrednu stranu našeg grada.
Pored osnovnog programa realizacije aktivnosti svih ambasadora, Udruženje sprovodi više projekata iz oblasti omladinskog preduzteništva kojim se nastoje osnažiti mladi ljudi u Nišu i pripremiti za započinjanje sopstvenog biznisa.
Svečana promocija ambasadora 3.2.2014. – Narodno pozorište Niš
Dana 3.02.2014 godine u Narodnom pozorištu Niš promovisano je prvih 205 ambasadora čiji će mandat trajati do 1.10.2014 godine. U fantastičnom ambijentu veliki doprinos dali su Akademski hor studentskog kulturnog centra Niš kao i Simfonijski orkestar Niš.