Mladi ambasadori
Udruženje „Mladi ambasadori“ je omladinska organizacija koja je osnovana u cilju jačanja kapaciteta mladih u Nišu kroz akcije usmerene na međusektorsku saradnju kao i na lično usavršavanje svakog pojedinca sa idejom daljeg doprinosa razvoju lokalne zajednice.
Udruženje je počelo sa radom u februaru 2014. godine sa izborom prve generacije Ambasadora kulture čija su zaduženja da promovišu kulturna manifestacije u gradu kod svojih vršnjaka na nedeljnom nivou. Oni su tokom svog mandata prenosili informacije o kulturnim dešavnjima na 45000 mladih ljudi u svim osnovnim, srednjim školama i fakultetima u Nišu. Ambasadori svoje zadatke obavljaju podržani od strane svih obrazovnih i kulturnih institucija u Nišu.
Ambasadorima je omogućena konstantna edukacija iz različitih oblasti poput: javnog nastupa, organizacije događaja, poslovne komunikacije, marketinga i pisanja projekta, kao i besplatna poseta svim kulturnim ustanovama u gradu, kako bi se upoznali sa njihovim radom i na što kvalitetniji način prezentovali kulturni sadržaj i prenosili poruku svojim vršnjačkim grupama.
Prva generacija Ambasadora kulture je bila pilot projekat sa kraćim mandatom ali svaka naredna generacija ima mandat od godinu dana a nakon isteka mandata svi ambasadori postaju mentori svojim naslednicima kako bi im prenosili znanje i iskustvo.
Od oktobra 2014. Udruženje je pored Ambasadora kulture izabralo i prve generacije Ambasadora sporta i Ambasadora preduzetništva.
Ambasadori sporta promovišu sportska dešavanja i niške klubove kod svojih vršnjaka, ali i šire vrednosti ferpleja i nenasilnog ponašanja na sportskim terenima. Jedna od zaduženja im je organizovanje sportskih turnira na nivou grada.
Oni su za svoje aktivnosti dobili podršku od strane gradskog većnika za omladinu i sport, Uprave za omladinu i sport, sportskog saveza grada Niša.
Za razliku od kolega iz sporta i kulture Abasadori preduzetništva su u srednjim školama i fakultetima i njihov zadatak je da podstaknu preduzetnički duh kod mladih, informišu svoje kolege o edukacijama iz ove oblasti, kao i da organizuju konferencije i treninge kako bi se pravovremeno edukovala generacija budućih mladih preduzetnika.
Svi oni će tokom trajanja svog mandata proći neformalne edukacije, neke zajedničke a neke iz svojih oblasti, upoznati rad institucija u Nišu kako bi na pravi način prezentovali i unapredili kulturnu, sportsku i privrednu stranu našeg grada.
Pored osnovnog programa realizacije aktivnosti svih ambasadora, Udruženje sprovodi više projekata iz oblasti omladinskog preduzteništva kojim se nastoje osnažiti mladi ljudi u Nišu i pripremiti za započinjanje sopstvenog biznisa.
Svečana promocija ambasadora 3.2.2014. – Narodno pozorište Niš
Dana 3.02.2014 godine u Narodnom pozorištu Niš promovisano je prvih 205 ambasadora čiji će mandat trajati do 1.10.2014 godine. U fantastičnom ambijentu veliki doprinos dali su Akademski hor studentskog kulturnog centra Niš kao i Simfonijski orkestar Niš.
Mladi ambasadori kulture u niškim školama
Učenici osnovnih i srednju škola, kao i studenti, biće u prilici da se od svojih vršnjaka informišu o aktuelnim kulturnim dešavanjima u gradu.
Svaka škola i fakultet imaće, kako je rečeno, najmanje po jednog ambasadora kulture, koji će učenike i studente, svoje vršnjake, redovno obaveštavati o aktuelnim predstavama, koncertima i ostali dešavanjima u svim kulturnim ustanovama grada.
Svoj doprinos i podršku ideji koja je potekla iz niškog bioskopa Kupina, dali su aktiv direktora osnovnih i srednjih škola, Uprava za obrazovanje, kulturu, omladinu i sport, Narodno i Lutkarsko pozorište, Simfonijski orkestar, Muzej, SKC, NKC, “Nišvil” i “Otvoreni klub”, pa će tako za ambasadore biti obezbeđene brojne edukacije i seminari.
– Svakog ponedeljka škole će imati “Minut kulture” kada će ambasador proći kroz sve razrede i ispričati vršnjacima šta je aktuelno te nedelje – kaže BrankoKrsmanović ispred Kupine.
Ambasadori-volonteri biće, kako je rečeno, dobro informisani o dešavanjima u Nišu, a za njih 150, koliko je planirano da ih bude, biće obezbeđen i besplatan ulaz na sve kulturne manifestacije i u kulturne institucije.
– Ideja je da ambasadori prvo vide o čemu je reč i upoznaju se sa nekim događajem, kako bi ga što bolje promovisali – dodaje Krsmanović.