Neverbalna komunikacija: istina je ispisana na našim licima
Tekst: Hristina Marković
Fotografije: Olja Ignjatović
„Ljudski odnosi su veoma krhki i kao takvi lako se lome. Neverbalno komuniciranje služi kao teren za omekšavanje odnosa, a pribegavamo mu u situacijama u kojima reči mogu da proizvedu jako negativan efekat. Neverbalno uvek vodi dobitku.“
Kada mislite da ste sakrili netrpeljivost pred nekim ili uspešno slagali, koliko ste sigurni da vas sopstveno telo nije odalo? Aleksandra Kostić, socijalni psiholog i profesor na predmetu neverbalne komunikacije na Filozofskom fakultetu u Nišu, tokom dvočasovne edukacije prenela je delić svog tridesetšestogodišnjeg iskustva na mlade ambasadore kulture, sporta i preduzetništva.
Suština neverbalne komunikacije leži u prepoznavanju emocije, temperamenta ličnosti i laži ili istine, kao verovatno najznačajnijih u interakciji sa nekim, a sve to na osnovu pažljivog posmatranja mikroekspresija u milisekundama. Možemo kontrolisati reči ili lažni osmeh, ali ne i automatsko, nesvesno ponašanje lica koje nas odaje crvenilom, znojenjem, proširenim zenicama ili pokretima mišića čela toliko kratkog trajanja da bi nepažljivom oku lako promakli.
Naše ponašanje otkriva dominantnost ili potčinjenost ličnosti, laž ili iskrenost, naklonost ili prezir, a najvažnije sredstvo za prenos poruke je lice. Tajnovitost i nedorečenost Mona Lizinog lica je ono što je i posle šest vekova čini remek-delom i predmetom mnogih diskusija.
„Treba obratiti pažnju na neverbalno komuniciranje, na iskrenost i prirodnost − istaknuti njegovu važnost“, kaže Kostićeva i dodaje: „Ja sam potpuno zaljubljena u neverbalnu komunikaciju. Mislim da se gotovo sve može saznati iz nje i ne bih nikada menjala svoju profesiju.“
Gerila marketing za ambasadore
Tekst i fotografije: Hristina Marković
Druga po redu edukacija za ambasadore osnovnih škola prošla je u znaku gerila marketinga. Osnovci su imali priliku da od Branka Krsmanovića, predsednika udruženja ambasadora, saznaju šta je to gerila marketing, kako je nastao i koji je njegov značaj danas.
,,Budite drugačiji. Ja sam se uvek trudio da ne budem kao ostali, uvek sam želeo da se razlikujem“, reči su kojima je Krsmanović započeo prezentaciju. On je kroz statistiku i primere uputio ambasadore kulture i sporta na značaj gerila marketinga u svetu i kod nas i podstakao ih na razvitak sopstvenih ideja.
I oni najmlađi među ambasadorima smatraju da su ove edukacije veoma bitne i da su iz njih već dosta naučili, a raduju se i predstojećim obukama i znanju koje će kroz njih steći. Ističu da nisu očekivali ovoliki broj zanimljivih prezentacija i da im se veoma dopada koncept čitave organizacije.
Mladi ambasadori ugostili Mladena Stojanovića
Mladi ambasadori kulture, sporta i preduzetništva ugostili su Mladena Stojanovića, poznatog blogera i marketing direktora Šindiri studija (Shindiri studio), od koga su naučili nešto više o marketingu, promovisanju sebe i proizvoda na internetu.
„Hvala vam što ste me pozvali, bilo je fenomenalno. Ekipa je stvarno sjajna. Neke ljude odavde već znam od ranije, iz nekih drugih priča i organizacija. Svidelo mi se što su došli u velikom broju. Baš sam se iznenadio kada sam video koliko su zainteresovani da nešto ovako čuju”, rekao je Mladen.
Edukacija o onlajn promociji je druga po redu koju su ambasadori prošli. U budućnosti ih očekuje još predavanja koja će im omogućiti bolje razumevanje i predstavljanje onoga za šta su zaduženi − promovisanje kulture, sporta i preduzetništva mladima.
Predavanje Velibora Petkovića o javnom nastupu
Tekst: Marija Matejić
Fotografija: Olja Ignjatović
U amfiteatru Filozofskog fakulteta održana je prva u nizu edukacija mladih ambasadora. Edukaciju je vodio Velibor Petković, dugogodišnji novinar i voditelj raznih kulturno-umetničkih manifestacija.
Tema ove edukacije bio je javni nastup, kako prevazići strah od njega i kako se postaviti u određenim situacijama. Uz razgovor sa predavačem, ambasadori kulture, sporta i preduzetništva su govorili o tome šta za njih predstavlja javni nastup, kako su se osećali kada su bili u prilici da budu deo javnog nastupa i kako su uspeli da se reše treme. Velibor je kroz par anegdota i šala objasnio značaj javnog nastupa i ambasadorima dao korisne savete.
Ambasadori će u narednom periodu proći niz edukacija iz raznih oblasti, koje će im koristiti u radu i ispunjavanju svojih ambasadorskih dužnosti.
Borovčanin ambasadorima: Za uspeh su najvažniji karakter i volja
Tekst i fotografije: Aleksandra Cvetković
Prenoseći svoja iskustva iz vremena kada se profesionalno bavio boksom, opisujući uspone, padove i trud koji su prethodili uspehu koji je postigao, sada državni sekretar u Ministarstvu omladine i sporta, Nenad Borovčanin, motivisao je mlade ambasadore tokom govora u niškom bioskopu Kupina.
„Kao što se šampion ne rađa, već se postaje, tako se u životu uspeh ne dobija, već se za njega bori.Kad sam video da mojim životom upravljaju nesposobni ljudi, rekao sam sebi da kao što sam se borio za sebe, hoću da se borim za ljude, da zajedno napravimo ambijent da nam bude lepše“, rekao je Borovčanin.
U vreme kada je počinjao, sportski sistem nije bio uređen, kao što i danas nije, pa je svojim zalaganjem i angažovanjem uspeo da poboljša svoju poziciju. Borovčanin je poručio da su ambasadori ti koji svojom energijom i entuzijazmom treba da menjaju i oplemenjuju svoju okolinu, da je čine boljom svojim aktivizmom i trudom.
Predsednik Krovne organizacije mladih, Marjan Doca Cvetković, govorio je o važnosti decentralizacije omladinskog političkog aktivizma i o razvoju mladih ambasadora na nacionalnom nivou, što je korak koji se očekuje u daljem radu ove organizacije.
Svečana promocija nove generacije mladih ambasadora
Danas je u Narodnom pozorištu u Nišu održama svečana ceremonija proglašenja nove generacije mladih ambasadora. Ponovo su među učenicima svih osnovnih i srednjih škola, kao i među studentima, izabrani najbolji predstavnici koji će u narednom jednogodišnjem mandatu sprovoditi misiju Mladih ambasadora. Uz već postojeći program Ambasadora kulture, danas su promovisane i prve generacije ambasadora sporta i ambasadora preduzetništva.
Na svečanosti je prezentovan dosadašnji rad udruženja, kao i planovi za budućnost, a priliku da pozdrave mlade ambasadore i upute im reči podrške, iskoristili su predstavnici Grada Niša, najznačajnijih institucija iz oblasti kulture, sporta i biznis sektora, ali i predstavnici partnerskih organizacija udruđenja građana “Mladi ambasadori”.
Da predstavljanje 300 novih mladih ambasadora, budućih lidera naše lokalne zajednice, poprimi pravi svečani karakter, doprineli su Ženski akademski hor SKC-a, kao i Niški simfonisjki orekstar, koji su svojim izvedbama više puta izazvali oduševljenje u prepunoj sali Narodnog pozorišta u Nišu.
Nadamo se da će novopromovisani mladi ambasadori opravdati ukazano poverenje i uspešno promovisati prave vrednosti u našem gradu, kako bi postavili čvrst temelj za širenje ideje na neke više okvire.