Tekst: Jovana Adamović
Fotografije: Aleksandar Stamenković i Olja Ignjatović
Na tribini Savladaj tremu, povedi marketing gerilu ambasadori kulture su na pravi način reprezentovali kulturu, primerom gerila marketinga i iznenadnim upadom hora, orkestra i folklora Studentskog kulturnog centra.
O javnom nastupu, tremi i o tome šta je gerila marketing u skoro punom amfiteatru na Pravnom fakultetu u Nišu govorili su glavni i odgovorni urednik TV Zona plus, Slađana Ostojić i diplomirani pravnik, predsednik udruženja “Mladi ambasadori” i osnivač Kupina brenda, Branko Krsmanović.
Dugogodišnja novinarka Slađana Ostojić govorila je o javnom nastupu i tremi koja je njen neminovni pratilac. Fenomen javnog nastupa imamo prilike da vidimo svakodnevno, dok gledamo televiziju, to je i ovo što ja sada radim, ali i svaki govor koji svakodnevno i sami koristimo, kada se obraćamo nekome kome nešto želimo da predstavimo, kada držimo govor na svadbi na primer, dakle svaki govor kojim nešto želimo da predstavimo ili objasnimo može se smatrati javnim nastupom. Svaki javni nastup podrazumeva i dozu treme koja se javlja kod svih ljudi koji javno govore, najčešće pred sam nastup ali i u toku govora, objasnila je Slađana.
Slađana je ukazala i na neke stvari koje bi svako ko javno nastupa trebalo da praktikuje, kako bi se trema suzbila a sam govor bio bolji i kvalitetniji. Osnovna stvar koju bi svakako trebalo uraditi je dobra priprema, ne razmišljajte negativno o stvarima koje bi se mogle desiti, imajte čašu vode pored sebe, razmišljajte samo o onome što želite da kažete i kako ćete najbolje to da uradite.
Branko Krsmanović je govorio o gerila marketingu koji omogućava da se sa ograničenim sredstvima najefikasnije predstavi neki projekat i aktivnosti. On je sa prisutnima podelio iskustva koja poseduje iz ove oblasti i objasnio da gerila marketing više koristi mozak nego budžet, velike ideje za male novčanike. Treba identifkovati ciljnu grupu, a zatim na tu stranu baciti akcenat. Neke od njegovih glavnih osobenosti su da je neočekivani, alternativni, deluje u trenutku a ostavlja fenomenalan utisak, deluje iz zasede, uglavnom je ambijenatalni, bavi se pretpostavkama, on je i ekperimentalan, virusni – ostavlja neki pozitivan utisak na vas.
Primer jednog gerila marketinga prisutni su imali prilike i da vide na samom predavanju kada je u jednom trenutku Akademski hor SKC-a ustao iz publike i krenuo da peva, a zatim se na vratima pojavilo nekoliko momaka i devojaka iz kulturno-umetničkog društva koje je igralo uz muzičku pratnju. Na ovaj način je uspešno izveden jedan gerila marketing i svi prisutni su bili oduševljeni.
Nakon završene tribine Branko je izjavio da je tim od njih desetoro radio na tome da na najbolji način prezentuju ono što mladi Ambasadori rade i da je njihov cilj bio da ostvare najveći efekat, i da je zadovoljan jer misli da je sve ispalo kako treba.
U javnosti se mnogo govori o tome da mlade ništa ne zanima, ali kada sam ovde videla oko 500 mladih ljudi koji nisu morali danas da budu ovde, videla se i njihova zainteresovanost i interakcija, bila sam oduševljena. Mislim da je ovo samo početak i da ćemo otganizovati još dosta ovakvih tribina u kojima će učestvovati mladi ljudi koji su gladni informacija i želje da se sazna više, izjavila je Slađana nakon tek završene tribine. Ona takođe misli da je organizacija Mladih ambasadora kulture fantastična ideja jer se promovišu kultruna dešavanja kojih itekako ima u Nišu, a koja do sada nisu bila dovoljno posećena.