KreNI – konferencija kreativnih industrija

12193327_1536283019996917_5488634951452125944_nCilj KreNI konferencije bio je da se osnaži mlade ljude i uključe u mapiranje problema u društvu, i pronalaženje rešenja za te probleme. Ideja je bila ne samo da se predstave kreativne industrije kao sredstvo koje mladi ljudi mogu da koriste u cilju rešavanja društvenih problema, već i da se pokaže potencijal ovih industrija kao generatora samozapošljavanja u Srbiji sa doprinosom rastu i demokratskom učešću. Potencijal kreativnih industrija u Nišu predstavljen je u cilju podizanja svesti o ulozi koju je ovaj deo Srbije može imati u globalnom razvoju kreativnih industrija koristeći iskustva 7 zemalja (Švedske, Francuske, Bugarske, Hrvatske, SAD-a, Austrije i Srbije).

Kreni Konferencija je održana od 3. do 7. decembra u Nišu, u osam različitih prostora istovremeno, sa učešćem 80 mladih ljudi, 12 predavača, 6 mentora, 4 predstavnika ambasada u Srbiji, 4 predstavnika fondacija, 4 predstavnika društveno odgovornih kompanija i tri moderatora.

U novembru je bio objavljen poziv za sve kreativne mlade ljude u Nišu koji imaju iskustva u nekim oblastima kreativnih industrija (film, fotografija, dizajn, arhitektura, IT i advertajzing). 1. decembra izabrano je oko 15 mladih ljudi u svakoj oblasti posebno, koji će učestvovati na konferenciji.
Dana, 3. decembra, 12 predavača iz ovih šest oblasti je došlo u Niš, u bioskop Kupina i držalo kratka petnaestominutna predavanja za sve učesnike. Predavači su bili Milan Janić iz Francuske za advertajzing, Nikola Andonov iz Srbije za arhitekturu, Ivan Redi iz Srbije i Austrije za arhitekturu, Saina Koohnavard iz Švedske za dizajn, Petjo Budakov iz Bugarske za dizajn, Timoti Njuborn iz SAD-a za dizajn, Ivo Matejin iz Srbije za dizajn, Ljubo Jončev iz Bugarske za film, Željko Mirković iz Srbije za film, Saša Đorđević iz Srbije za fotografiju i Veljko Radovanović iz Srbije za IT.
Drugog dana konferencije su ponovo krenule radionice sa nekim novim predavačima iz oblasti IT-a, Markom Smiljanićem i Sinišom Perovićem iz Srbije. Nakon ovih radionice predavači su dali zadatak učesnicima kako bi iskoristili sva stečena znanja i predstavili neke kreativne ideje kroz industriju u kojoj su imali radionice.
Trećeg dana, 5. decembra svi učesnici su predstavili svoje ideje, rezultati njihovog zadatka bili su prikazani na velikom platnu bioskopa Kupina. Nakon prezentacije izabrano je njih 30oro koji su formirali 5 timova sa po 6 učesnika sa jednim zahtevom, da u svakom timu postoji jedna osoba iz oblasti arhitekture, jedna iz dizajna, jedna iz filma, jedna iz fotografije, jedna iz IT-a i jedna iz advertajzinga. Nakon toga su imali prvi zadatak kao tim, da idu po gradu i nađu neke probleme u društvu koje su spremni da reše.
U ranim jutarnjim časovima, 6. decembra, Miloš Paunović iz Impakt haba, započeo je svoj mentorski proces sa svih 5 timova zajedno. Njegova misija je bila da se prikupe svi probleme koji su razmatrani prethodni dan i sa timovima prođe put od problema do projekta.
U popodnevnim satima svaki tim je dobio svog mentora koji je trebao da sa njima razvije projekat do mogućih rezultata i pripremi tim za finalnu prezentaciju. Mentori su bili Marijana Bošnjak i Krunoslav Ris iz Hrvatske, Branko Krsmanović, Nenad Stojanović i Goran Mladenović iz Srbije.
Na kraju četvrtog dana imali smo pet različitih ideja koje koriste kreativne industrije za rešavanje problema u društvu, spremnih za prezentacije.

7. decembra u velikoj sali bioskopa Kupina bio je poslednji dan konferencije koji je imao donatorski karakter sa glavnim ciljem da se prikupe sredstva za sprovođenje razvijenih ideje. Donatori su bili svi učesnici koji su platili svoje učešće na konferenciji, kao i predstavnici ambasada, fondacija i kompanija u Srbiji koja je učestvovala u panel diskusijama.
Prvi panel je bio sa predstavnicima ambasada i učesnika bili su Sabina Kroisnbruner, zamenik Šefa Misije Ambasade Austrije, Erika Kuene, ataše za kulturu ambasade SAD-a, An Loren Vigourouk, ataše za kulturu Ambasade Francuske i Slavica Marković Sandić, Koordinator za komunikaciju i javnu diplomatiju Ambasade Švedske. Moderator panela bio je Mladen Jovanović, predsednik Upravnog odbora Nacionalne koalicije za decentralizaciju. Misija panela je bila da se predstave načini na koje ove ambasade pomažu društvo i razvoj kreativnih industrija u njihovim zemljama.
Drugi panel je bio sa predstavnicima fondacija u Srbiji i učesnici su bili Biljana Dakić Đorđević, direktorka Trag fondacije, Branislava Čekić, koordinator programa Dobro činiti u Katalist fondaciji, Jelana Rakić, koordinator programa u Divac fondaciji i Darko Soković, predsednik Dokukino fondacije. Publika je imala priliku da čuju više informacija o načinima na koje ove fondacije pomažu lokalnoj zajednici. Moderator je bio Ivan Topalović, direktor Proaktiva..
Treći panel je bio sa predstavnicima društveno odgovornih kompanija i učesnici su bili Jelena Preradović Stevanović iz Filip Morisa, Snežana Stanojević iz Sosiete Ženeral banke, Vladimir Todorović iz Erste banke i Filip Bej iz Clean Earth Capitala. Oni su predstavili rad svojih kompanija i načine pomaganja društvu. Moderator je bio Branko Krsmanović, predsednik Mladih ambasadora.
Nakon sva tri panela, 5 timova je imalo priliku da predstave svoje ideje. Nakon prezentacije svi su imali priliku da ulože svoje vaučere i nakon toga su proglašeni rezultati.
Konferencija je organizovana u saradnji Mladih ambasadora, Deli prostora i Ambasade Švedske u Beogradu, uz podršku Ministarstva omladine i sporta, Kupina bioskopa, Proaktiva i Francuskog instituta.






Овај унос је постављен у Projekti. Означити линк.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

17 − 7 =